Velkommen her på bloggen!

Kort fortalt, så rejser jeg rundt i Afrika sammen med veninden; Rikke. Vi startede i København, og lander der igen d.27 aug. 14. Vi har rejst igennem landet Ghana, og over grænsen til Togo. Vi har rejst 3 uger i Togo, langs kysten til Benin. Vores rejse i Vestafrika sluttede i Accra, hvorfra vi fløj til Østafrika. Vi landede i
Zanzibar - Tanzania, hvor vi rejste i 10 dage, inden vi fløj til Mombasa og videre til Kenya. I kenya var vi på en 6 dages safari. Derefter lejede vi en lejlighed i storbyen Nairobi, hvor vi blandt andet undersøgte Kibera Slum. Til højre under billederne, finder du de blogindlæg, som jeg løbende har skrevet - efterfulgt at mine sider. Tak fordi du kiggede forbi. .

mandag den 11. august 2014

Bål og BBQ, fuldmåne, cykeltur, pool, 3-retters og solnedgangen!

Strandhygge ved bålet, BBQ og fuldmåne
I aftes var vi til fullmoon og BBQ Grill aften på stranden. Rikke og jeg startede ud med, at drikke en kold øl og hyggesnakke ved bålet, mens der blev grillet kylling, auberginer osv. Da maden var færdig spiste vi og havde en sjov aften med alle de andre inviterede. Stemningen var rigtig god, og alle havde en super dejlig aften. Ved elleve tiden besluttede vi, at gå tilbage til vores bungalow for, at snakke om alt og intet og dele en flaske rødvin. Vi sov godt.
Idag stod vi forholdsvis tidligt op med ideen om, at lægge en plan for resten af turen. Det er blevet nødvendigt at få et lille overblik over alle de ting vi gerne vil nå sådan, at tiden ikke render fra os. Vi spiste vores morgenmad og snakkede om hvad vi gerne ville, mens Phillip op startede et projekt hvor vi skulle have nyt ”gulv sand” i restauranten. Han havde fået sat en fin aktivitet i gang, hvor landsbyens børn hentede sand fra stranden, smed det ind i hytten, hvor han så fordelte det pænt.
Vi lejede to cykler og vores plan var, at cykle ned langs kysten, for at se hvor langt vi kom. Strandene her er helt hårde, da der er klippe under laget af sand. Derfor har vi nemt kunne cykle i sandet, langs med kysten.
Cykle tur på stranden. -
Havet er trukket helt tilbage. 2 timer efterfølgende vil det gå omkring vores skuldre.
Vi cyklede til middagstid var vi nået til et hyggeligt hotel. Her kunne bestille noget godt middagsmad. Hotellet havde også en pool, som vi plaskede rundt i, efter at have spist færdigt.
Efter en god cykeltur, et godt måltid mad og en tur i polen

Cykletur gennem landsbyen
Vi cyklede tilbage til vores bungalows via, den eneste asfalterede vej, på denne side af øen. Her vi mødte vi enkelte biler ellers køer, høns og børn. Vi kom gennem en lille landsby, tæt på hvor vi bor, hvor børnene var helt vilde for, at få lov til at cykle og være sammen med to hvide piger. Rikke og jeg trak dem lidt rundt på vores cykler. Hele situationen var rigtig hyggelig, selvom vi ikke kunne kommunikere med andet end vores kropssprog. Det endte med at vi trak dem hele vejen til vores bungalows. Det er dejligt der ikke skal meget til, at glæde andre mennesker hernede. Specielt ikke børn.
Til eftermiddag slappede vi lidt af i solen, for at vedligeholde vores lækre brune farve! Jeg er begyndt på Fifty Shades serien, som jeg fik med af min bedstemor. Den slappede jeg lidt af med, mens Rikke tog en middagslur.
Vi har hørt at solnedgangen skulle være fantastisk at se, på den anden side af den tange, som vi bor på. Idéen var at cykle til spidsen af tangen for, at se solnedgangen og spise vores aftensmad. Cykelturen var dejlig i det kølige aftenvejr, og ikke engang udfordrende lang. Dog måtte vi over et par bakker eller to, men det klarede vi nu ret flot!

Mojito, godt selvskab og solnedgang
Vi kom til et MEGET luksuriøst hotel, som hed Beach Bay Sunset, hvor der var mulighed for at sidde og se nedgangen i fantastiske omgivelser. På så fint et Hotel, var det selvfølgelig kun muligt for, at bestille tre retters menuer og dyre drinks. Så det måtte vi jo gøre (; Det må være en del af oplevelsen. Vi nød i sandhed, at vi den aften blev vi behandlet, som to dronninger. Dog ville, vi ved nærmere eftertanke, gerne have vidst i forvejen, at vi skulle til så fine selskaber så vi havde undgået shorts, toppe og cyklehår! Vi glemte heldivis hurtigt alt om vores underdress, da solnedgangen begyndte. Det var de smukkeste lilla, lyserøde, lyseblå og gule farver blandet sammen, i hele horisonten. Himlen lagde farve på både vand og strandsand. Synet og hele oplevelsen med de 3 fantastiske retter mad, og tjenere der følger en overalt, er noget der sent bliver glemt.